Kontakta FMI

MARIE-LOUISE SIGEMALM, VD
Branschorganisationen Färg, Möbler och Interiör (FMI)

info@fmibranschen.se, 070-211 70 29

JENNY BERGLUND, Kommunikatör
Branschorganisationen Färg, Möbler och Interiör (FMI)

jenny.berglund@fmibranschen.se , 070 201 50 08

Välj kortinlösenavtal med låga avgifter, full transparens och god service!

Som medlem i FMI kan du ta del av ett av marknadens bästa kortinlösenavtal! Du får även tillgång till snabb och god service samt kan följa dina dagliga transaktioner dygnet runt med full transparens om hur avgifterna fördelar sig mellan olika kortbetalningar.

Kontakta FMI via e-post: marie-louise@fmibranschen.se så skickar vi en intresseanmälan till dig. Handläggningen går sedan snabbt. 

Här nedan har vi sammanställt svar på några av de vanligaste frågorna:

Måste jag byta bank för att ansluta företaget till det nya kortinlösenavtalet?

Svar: Nej. Det räcker att du är medlem i FMI samt genomgår sedvanlig kreditprövning.

Behöver jag byta ut mina kortterminaler?

Svar: Nej. Om dina terminaler är av godkänt fabrikat och modell så behöver du inte byta ut dina befintliga terminaler.

Är det samma avgifter för kortköp i fysisk miljö och e-handel?

Svar: Ja, de låga avgifterna i prislistan gäller både för kortbetalningar som sker i fysisk miljö och e-handel. Ingen prisskillnad mellan försäljningskanalerna således.

När sker utbetalning?

Svar: Utbetalning sker dagen efter transaktionsdatum med undantag av lördag och söndag.

Dras kortinlösenavgifterna från bruttobeloppet innan de betalas ut?

Svar: Nej, bruttobeloppen betalas ut utan avdrag. Om du har konto i Swedbank eller sparbankerna så debiteras avgifterna ditt konto en gång i månaden. Om du har konto i annan bank får du en faktura på kortinlösenavgifterna en gång i månaden.

Med vilka kort kan jag ta emot betalning?

Svar: Du kan ta emot kortbetalningar från VISA, Mastercard, Discover, CUP, Diners, JCB och Union Pay, förbetalda kort och övriga profilerade kort (ex. Resurs) samt NFC betalning och digitala plånböcker, ex. Apple Pay, Google Pay och Samsung Pay.

Jag har flera kortterminaler vad gäller då?

Svar: Du tecknar endast ett kortinlösenavtal per säljställe till vilket du kan ansluta flera terminaler.

Jag har flera säljställen vad gäller då?

Svar: Vid fler än ett säljställe kan Swedbank om så önskas summera all försäljning till en och samma redovisning och likvidutbetalning, kompletterad med särredovisning.

Fungerar kortinlösenavtalet med alla affärssystem?

Svar: Ja. Redovisningen för kortinlösen distribueras via Merchant Portal och redovisningen är där tillgänglig att exportera.

Kan jag följa mina transaktioner dagligen?

Svar: Ja, i Merchant Portal kan du logga in och se dina dagliga händelser dygnet runt.

Tillkommer det någon månadsavgift ?

Svar: Nej. Du betalar inte någon månadsavgift. Inte heller någon avgift för installation, anslutningsavgift för e-handel eller reklamationsavgift.

Finns det support?

Svar: Ja, support 7 dagar i veckan.

Finns det någon person som är huvudansvarig för frågor kring kortinlösenavtalet via FMI?

Svar: Ja.

Är kortinlösenavtalet branschanpassat?

Svar: Ja.